agenda:

Expositie tot 30 juni

Expositie ‘Looft den Heere’ in het Oude Stadhuis

Historische Vereniging Hasselt

Op 13 april om 12.00 uur werd door wethouder H. Rietman in het Oude Stadhuis een expositie geopend over de christelijke zangvereniging Looft  den Heere.Deze  christelijke zangvereniging bestond van 1924 tot 2016. In deze meer dan 90 jarige periode is er een opeenvolging van dirigenten geweest die samen met het koor tot uitstekende muzikale prestaties kwamen. Het bestuur van het koor is heel zuinig geweest op zijn archief zodat we nu nog mee kunnen kijken in zijn wel en wee. Marja Montanje heeft het vele  materiaal dat bewaard is gebleven geordend en in kaart gebracht. Samen met de andere leden van de werkgroep archivering van de Historische Vereniging Hasselt is er nu een expositie ingericht waarin een deel van het materiaal wordt gepresenteerd. Tijdens de expositie wordt veel fotomateriaal getoond. In de vitrines en via een beeldscherm zijn een selectie van koormuziek, aankondigingen van concerten, krantenknipsels en nog veel meer documenten te zien die een mooie indruk geven van het lange bestaan van dit koor. Voor de vele oudleden is het waarschijnlijk een expositieruimte vol herinneringen.

De expositie is dagelijks te bezichtigen tijdens de openingsuren van het TiP.

.