agenda:

Expositie Stormramp 1825

04-02-2025

Oude Stadhuis

Opening expositie 'Looft den Heere"

Een foto-impressie van de opening van de expositie.

Vanmorgen heeft wethouder H. Rietman in het Oude Stadhuis onder grote belangstelling, waaronder oudleden, de expositie over ‘Looft den Heere ‘ geopend. In zijn openingswoord memoreerde hij een aantal momenten uit de geschiedenis van het zangkoor. Ook het bijzondere dat de vereniging haar archief zo volledig mogelijk heeft bewaard en dat het nu voor geïnteresseerden toegankelijk is gemaakt. Daarna overhandigde Marja Montanje hem de sleutel waarna de vele aanwezigen de expositieruimte konden betreden. Op de expositie zijn een dertigtal grote foto’s uit de 90 jarige geschiedenis te zien. Enkele vitrines zijn gevuld met allerhande koor materiaal: notulenboeken, programmaboekjes, koorstukken, krantenknipsels en nog veel meer. Een langspeelplaat is gedigitaliseerd zodat het koor (van 30 jaar geleden) ook te horen is. De expositie is ingericht door Marja Montanje, Hanny Becker en Henk Poelarends, allen leden van de werkgroep archivering van de Historische Vereniging. De expositie is te zien tot 30 juni tijdens openingsuren van TiP.

Gepubliceerd op: 13-04-2024